kulturális események

Esztergomi életképek - vélemények

Esztergomi életképek - vélemények

"Emlékezés" Végh Éva kiállítása

2014. január 15. - Muzslai Zsitva Ágnes

IMG_20140107_181839.jpgIMG_20140106_230026.jpgA zsúfolásig megtelt TÁR-LAK Szalonban Soós Kadocsa tulajdonos örömmel köszöntötte a vendégeket. Kaposi Endre képzőművész nyitotta meg Végh Éva, dorogi festőművész kiállítását, amely az Emlékezés címet kapta. Azért emlékezés mert a képek Dorog bányász múltjának emlékeit őrzik.A tárlat másik részét romantikus hangulatú absztrakt képek alkotják. A megnyitóra eljöttek esztergomi és párkányi művészek mint, Barcsay Tibor, Tamási Péter, Vincze László, Bugyács Sándor, Lábik János, Horányi László szinművész,a Muravidék Baráti Kör és Kulturális Egyesület tagjai:Ruda Gábor,tanár, Wernke Bernát költő, Horváthné Dobos Mária, tanár-író , dr.Zsembery Dezső, dorogi műgyűjtő, Kovács Lajos, dorogi tanár,iró,helytörténész, Tóth Tivadar, Tokod polgármestere, Csombor Erzsébet megyei levéltár igazgató, Kollár Hilda, Művelődési Ház munkatársa, Kollár György festőművész özvegye, dr.Bárdos István,művelődéstörténész, író, Csernus Ferenc ,nyugalmazott Művelődési Ház igazgató.

https://www.youtube.com/watch?v=mxDMIoyiybM&feature=youtube_gdata_player 

Kaposi Endre megnyitója a fenti linkken

Végh Éva önéletrajza

 Magamról : Budapesten születtem. Általános, illetve középiskoláimat Dorogon végeztem. Pályaválasztásomat jelentős mértékben befolyásolta kapcsolatom a helybéli művészekkel: Kollár György, Véghváry I. János, Furlán Ferenc festőművészek, akik ösztönöztek, valamint Viktor Vasarely, akivel levelező kapcsolatban álltam Bodri Ferenc művészettörténet tanáromon keresztül. Egerben a Tanárképző Főiskolán biológia - rajz szakos tanári diplomát szereztem 1977-ben Seres János, Blaskó János növendékeként. 1983-ban jelentkeztem a Magyar Képzőművészeti Főiskolára. 1986-ban másoddiplomáztam, ahol mestereim Bráda Tibor, Patai László festőművészek és Dr. Rónai László művészettörténész voltak. Pályakezdőként Dorogon a Zrínyi Ilona Általános Iskolában helyezkedtem el. 2002-ben feladtam a pedagógus pályát. Az alkotás életem szerves részévé vált. Jelenleg designerként dolgozom Mint főiskolás, majd, mint alkotó tanár sokszor vettem részt csoportos illetve egyéni kiállításokon. Táblaképeim vegyes illetve olaj technikával készülnek, de szívesen foglalkozom aquarellel, páctechnikával. Évek óta készítek selyemre is festményeket. Árvai Ferenc szobrászművész mellett elsajátítottam a tűzzománc technikáját is. Folyékony festékekkel, lüszterekkel dolgozom, ez önmagában is egyedi, de a hatás is különleges nem a hagyományos tüzzománcra jellemző. Szeretem az újszerű technikai megoldásokat, szívesen kísérletezek anyagokkal és technikákkal. Ez a technika kimeríthetetlen lehetőségeket nyújt számomra. Alkotásaim számos magyar városban szerepeltek kiállításokon lamint eljutottak a világ több országába

IMG_20140106_230246.jpgIMG_20140106_230328.jpgIMG_20140106_230405.jpgIMG_20140106_230518.jpgVégh  Éva és Kaposi Endre képzőművészIMG_20140107_181902.jpgIMG_20140106_230558.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://esztergomieletkepek.blog.hu/api/trackback/id/tr915743103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://youtu.be/ACBvzOjWSAQ